Yhdistys

Toiminta-ajatus ja toiminnan alueet

Raision Rinkka ry on perustettu 15.10.1979. Yhdistys on Suomen Latu ry:n jäsenyhdistys, joka toimii Raisiossa ja  sen lähiympäristössä hiihdon, retkeilyn ja muun luonnossa tapahtuvan kunto- ja virkistysliikunnan edistämiseksi. Yhdistyksen kotipaikkakunta on Raisio ja se kuuluu Lounais-Suomen latualueeseen.

Yhdistys

• järjestää retkeily- ja liikuntatapahtumia, osallistuu järjestötoimintaan, tarjoaa tarvittaessa opaspalveluita ja koulutusta sekä huolehtii viestinnästä
  • osallistuu aktiivisesti toiminta-alueensa ulkoilualueiden ja -reittien kehittämiseen ja kunnon seurantaan auttaen myös ulkoilureittien kunnostamisessa ja hoidossa
  • hoitaa Pähkinämäen ulkoilumajaa ja omalla osuudellaan luontoretkinäyttely Pajupilliä
  • vuokraa lomaosakkeitaan Kiilopäällä, Äkäslompolossa ja Rukalla
  • vuokraa retkeilyvälineitä.

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksen tietosuojaseloste koskien henkilötietojen käsittelyä yhdistyksen toiminnassa_(pdf 93 kt)

Kaija Virtanen ja Armi Laamanen ovat luontoretkinäyttelyn tilassa.
Sihteeri Kaija Virtanen ja puheenjohtaja Armi Laamanen esittelemässä toimintaa luontoretkinäyttely Pajupillin tiloissa elokuussa 2021.

Yhdistys esittäytyy

Esittelyvideo yhdistyksen YouTube-kanavalla (kesto 2:34 min).

Yhteistyökumppanit

Raision Rinkka ry tekee yhteistyötä mm. Raision kaupungin liikuntapalvelujen, päiväkotien ja koulujen sekä paikallisten raisiolaisten yhdistysten ja Lounais-Suomen latualueen yhdistysten kanssa.

Suomen Ladun jäsenyhdistykset on jaettu kahdeksaan latualueeseen. Raision Rinkka toimii Lounais-Suomen latualueella.  Latualueet kokoavat alueidensa yhdistykset ja edistävät kaikkien tapaa löytää itselleen mielekäs tapa ulkoilla ja nauttia luonnosta.

Latualueen yhteisenä tapahtumana järjestettiin vuonna 2019 ensimmäistä kertaa polkupyöräilyviesti LoLa ympäri 2019. Raision Rinkka vastaanotti  viestin Turun Ladulta ja kuljetti sen edelleen seuraavalle viestinviejälle Armonlaakson Vaeltajille Naantaliin. Pyöräilyviestiin osallistuminen oli kaikille avointa. Alla olevalla YouTube-videolla muistoja tapahtumasta (kesto 2:20 min).

Tapaturmavakuutus

Jäsenenä olet vakuutettu Suomen Ladun, sen jäsenyhdistyksen sekä kerhojen toimintaan osallistuessasi (osanottajana, toimitsijana tai talkoolaisena). Vakuutus koskee kaiken ikäisiä.

Jos vahinko tapahtuu

Tee vahinkoilmoitus puhelimitse Pohjolaan soittamalla 0303 0303, konttorissa tai verkossa www.pohjola.fi. Liitä mukaan alkuperäiset maksukuitit, lääkärintodistus jne. Vahinkoilmoitukseen tarvitaan tilaisuuden vastuuhenkilön yhteystiedot ja allekirjoitus. Valmis ilmoitus toimitetaan liitteineen Pohjolaan. Tapaturmavahingoissa vahingoittuneen on ensin itse maksettava hoitokulut.

Tapaturmavakuutuksen numero on 16-458-299-8.

Lisätietoja vakuutuksesta (pdf 40 kt)